Seminar Fisiologi Dan Applied Kinesiology








Assalamu'alaikum sahabat-sahabat anjang yang dikasihi.. moga-moga anda semua sentiasa sihat-sihat hendaknya di bawah lembayung maghfirah dan mardhiyyah Allah Subhanahu Wa Ta'ala...

Anjang kembali ke teratak ini untuk berkongsi pengalaman anjang semasa mengikuti Seminar Fisiologi dan Applied Kinesioligy yang di anjurkan oleh Dr. Ariffaizal bin Mohd Nor Ariffin.. anjang mula bertolak dari Kedah pada pukul 11 malam lebih kurang.. banyak juga perhentian yang anjang singgah.. di tapah, di gopeng, di sungai buluh... dan akhirnya anjang sampai di Kuala Lumpur dalam pukul 5 pagi, singgah sebentar di Masjid Kampung Baru untuk menunaikan solat fardhu Subuh.. sungguh berbeza apabila dibandingkan dengan amalan Masjid Muttaqin di Jitra, Kedah kerana selepas solat Subuh..

Ya, imam sememangnya seperti biasa berwirid mengikut wirid ahli Madinah cuma hanya ditambah dengan membaca surah yasin dan akhirnya berdoa..namun begitu ia tidaklah menjadi perkara yang luar biasa kerana amalan itu perlu bagi seseorang mukmin membiasakan dirinya setiap hari.. iaitu dengan membaca Al-Qur'an di mana seseorang muslim mukmin itu sangat perlu membaca dan menhayatinya adalah bagi mendekatkan lagi kepada Pencipta jasad dan roh iaitu Allah Subhanahu Wa Ta'ala..

hmmm...anjang sambung semula ya...ya..di mana kursus atau seminar yang anjang ikuti ini dibuat pada 1 Mac 2009..iaitu pada Hari Ahad yang lalu.. bertempat di salah sebuah hotel di Kuala Lumpur iaitu di Kuala Lumpur International Hotel, Jalan Raja Muda Abdul Aziz, Kuala Lumpur..

Objektif seminar ini dibuat ialah untuk :

- memahami konsep getaran tenaga warna dan kaitannya dengan organ tubuh badan kita.

-mengenali organ tubuh manusia dan karakter yang dipengaruhinya.

-mempelajari teknik mendiagnosis menggunakan Applied Kinesiology.

-mengetahui petua penjagaan kesihatan keseluruhan dalam amalan sehari-hari dalam kehidupan kita seharian.


Petua Kesihatan Menyeluruh :

- setiap organ tubuh kita mempunyai pengaruh karakternya.

- tahap kesihatannya boleh dipengaruhi oleh faktor pemakanan dan amalan seharian begitu juga cara berfikir seseorang..HARUS DIINGAT ITU YA SAHABAT!!!!

- mengenali dan memahami organ dengan lebih dekat akan membantu kita mengenal penyakit, memberi kelegaan kepada penyakit tersebut, mencegah dan merawat penyakit.

- dengan mengawal faktor persekitaran anda seperti pemakanan, amalan harian dan cara berfikir akan membantu mengekalkan tahap kesihatan anda pada tahap yang paling optimum..

Apa itu Applied Kinesiology?

- kaedah tindak balas otot untuk menguji tenaga berdasarkan niat yang mempunyai fokus dan jelas.

- merupakan salah satu kaedah pemeriksaan tenaga tubuh bagi tujuan mengenal pasti penyakit, kelemahan dan penentuan rawatan yang tepat dalam ikhtiar merawat melalui kaedah Colour Vibration Therapy.

- boleh dipelajari oleh sesiapa sahaja tanpa mengira usia.

0 bisik bicara untuk Mohd Daharudin Haji Daud: