Sinarnya Kehidupan...


Hari ini aku berdiri menyongsong masa depanku bersama-sama detik-detik pengalaman kerjaku di daerah tanah tumpah darahku.. Ya, aku bahagia di sini bersama keluarga..
Bersama angin yang berhembus menerpa tiap detik waktu yang selalu menyambut pengalamanku...

Fajar menghampiri pagiku yang cerah nan menyejukkan, kubangun mencari ilmu yang Kau taburkan di serataku...
Malam pula berlalu bersama kegelapan yang tidak menenggelamkan aku untuk bersama-sama dengan-Mu...
Di saat matahari merekah, aku ingin diterpa oleh sinarnya api kehidupan yang benar-benar menghidupkan aku...
Membiarkan setiap inchi tubuhku berubah oleh sinarannya...
Merasakan tiap detik hembusan waktu yang menghiasi tiap insan manusia di dunia...

Betapa indahnya dunia ini...
Tidak perlu setiap manusia harus diingatkan..
Bahawa kita hidup di tempat yang indah nan menawan...
Di manapun kita menoleh hanya keindahan yang terpancar...
Walaupun itu hanya kekesongan waktu yang kejam menyeksa kehidupan.

Tuhan telah memberikan kita tempat berlabuh bagi menghirup udara ini...
Jangan biarkan dunia kita berhenti memancarkan keindahan..
Hanya kerana hitamnya hati yang menerpa sudut dunia yang hancur oleh-Nya...
Matlamat kita hanya di sana..
Tempat yang abadi selamanya.

Untaian rencana menanti dunia ini...
Jangan menjadi benalu kehidupan...
Kerana engkau tidak akan mampu menyambut rencana itu...
Jika matlamatmu hanya dunia..
Yang penuh dengan tipu daya yang menyesatkan.

0 bisik bicara untuk Mohd Daharudin Haji Daud: