Jom Baca Buku... Hidupkan Budaya Membaca..


Assalamu'alaikum sahabat... kali ini anjang lebih gemar membawa sahabat meninjau disebalik beberapa buah dari buku-buku yang anjang ada.. kerana ia banyak memberi motivasi dan inspirasi buat anjang dalam hidup, ini buku terbaru yang anjang cuba untuk menyelami kaedah penyampaiannya.. sangat bagus :

"BUKU BELAJAR BAHASA ARAB UNTUK YANG TAK MINAT BAHASA ARAB"

buku ini telah ditulis oleh seorang pensyarah di Institut Pendidikan, Universiti Islam Antarabangsa Malaysia iaitu Ustaz Wan Rusli Wan Ahmad yang sudah berkeluarga dan dikurniakan lima orang anak. Anjang sedut sedikit satu part dalam buku beliau yang bagus untuk dikongsi bersama. Ini sebuah perbualan seorang murid dengan gurunya..beginilah seadanya :

Cikgu bertanya kepada muridnya...

Cikgu : Sebutkan tiga haiwan yang memberikan kita susu?

Murid : Tiga ekor lembu, cikgu!

Ha..ha..ha.. tergelak anjang bila membacanya..tapi Ustaz Wan Rusli Wan Ahmad menulisnya dalam Bahasa Arab..memang seronok! Namun, jangan sahabat risau Ustaz Wan telah sediakan terjemahan dialog tersebut seperti dimuka depan bukunya...Memang best!!!

Ini pula buku-buku yang telah dihadiahkan oleh sahabat baik anjang.. Ya, anjang selalu membaca buku-bukunya... Apapun, terima kasih untuknya kerana hadiahkan buku-buku sebegini untuk anjang membacanya...







Buku di bawah ini pula anjang beli kerana sudah lama anjang mencarinya, buku karangan Imam Al-Ghazali iaitu buku asalnya bertajuk "Mukasyafatul Qulub"... bacalah sahabat.. semua buku-buku di atas dan di bawah ini banyak memberi anjang semangat untuk hidup di dalam kehidupan yang benar-benar hidup.. percayalah!!!

0 bisik bicara untuk Mohd Daharudin Haji Daud: