Sunday, June 7, 2009

Rahsia Pergerakan Ke Kanan

Sahabat yang dikasihi kerana Allah...

Kini anjang ingin membawa sahabat mengetahui disetiap yang bertenaga itu selalunya akan melakukan pergerakan. Tenaga bergerak mengikut hukum. Hukum asas setiap pegerakan adalah bergerak ke kanan. Semua hukum pergerakan dalam binaan jisim atom atau zarah yang terkecil didapati melakukan pergerakan ke kanan. Lakukan apa sahaja dengan memulakan arah ke kanan. Mulakan sesuatu perbuatan dari sebelah kanan.

Tenaga tidak terhapus tetapi berubah bentuk, dialirkan dan dipindahkan. Begitulah sifat tenaga yang menyamai tenaga hayat semulajadi manusia sebenarnya bergerak arah ke kanan yang tidak akan terhapus. Tetapi menggunakan tenaga yang sudah dipindahkan umpama memakai batu cincin atau berbagai jenis tangkal yang tidak diketahui asal-usul tenaganya adalah patut dielakkan kerana tenaga yang berada pada sandaran itu adalah pergerakan ke kiri yang merendahkan si pemakainya.

Percayalah sahabat...

Asas Hukum Tenaga Yang Telah Dipraktikkan Sejak Terciptanya Alam Dan Kelahiran Manusia

Tenaga kimia daripada manusia, haiwan dan tumbuhan melakukan kerja dan gerakan hukum ke kanan. Tenaga bahang matahari yang menyejat air menjadi awan dan kemudian menurunkannya sebagai hujan juga melakukan pergerakan hukum ke kanan.

Kajian bio-kimia tentang sel-sel saraf menghantar mesej (impuls) juga amat rencam pada persekitaran dalam penyesuaian perubahan dengan gerakan ke kanan. Setiap sel tubuh adalah unsur tenaga atom yang bergerak ke kanan.

Sistem pemakanan dalam melakukan sistem penghadaman terpaksa melalui hukum ke kiri untuk menghasilkan tenaga. Tetapi apabila tenaga terbentuk maka ia akan melakukan pergerakan ke kanan semula dengan begitu pantas. Begitulah semua pancaindera atau deria mata ketiga mengesan dan menganalisa tenaga dari konsep luaran sebenarnya melakukan proses penerimaan getaran ke kanan.

Tenaga bahang membolehkan tindakbalas kimia dalam tumbuh-tumbuhan menghasilkan makanan dengan cara fotosintesis adalah juga menggunakan prinsip hukum ke kanan iaitu dari konsep luaran ke dalam.

Pergerakan ikut jam sebenarnya bergerakan ke kiri yang banyak menimbulkan perkara remeh-temeh, rumit dan boleh menggagalkan setiap cetusan ilham. Berfikir tanpa ilmu adalah menggerakkan otak kiri yang tidak akan menghasilkan sesuatu.

Bacaan Al-Quran dan tulisan Arab juga menggunakan hukum ke kanan. Lihatlah, secara fitrahnya ayat-ayat suci yang mulia menjadi petunjuk sekalian manusia juga ditulis dari kanan ke kiri.

Sesuatu yang kurang elok sebenarnya pergerakan atau langkahan kaki kiri. Kanan turut merujuk kepada jenis atau tingkah laku yang baik untuk manusia yang dibangkitkan pada hari Qiamat kelak. Lihatlah.. jika kita menerima buku amalan dari arah kanan, maka secara tak langsung memperlihatkan amal kebajikan yang telah kita lakukan tetapi jika kita menerima buku amalan dari arah kiri, itu menunjukkan dosa-dosa yang telah kita lakukan.

Pergerakan tawaf di kaabah adalah pergerakan dari kanan ke kiri.

Idea barat terlalu banyak membuat hukum pergerakan yang merugikan iaitu pergerakan ke kiri.

Sifat lelaki diutamakan berada di kanan.Lakukan apa saja dengan bermula ke arah kanan.Kanan bererti mengeluarkan tenaga, kiri pengambilan tenaga.Ilham atau idea pantas datang ke otak kanan.


Pergerakan ovom juga bergerak ke kanan.


Pergerakan atom bebas menghasilkan sains elektronik dengan pergerakan elektrik begerak di dalam wayar atau fiber optik berada dalam kitaran ke kanan.

Pantulan semula gelombang ke kanan menghasilkan warna.


Orbit dalam pusingan setiap pergerakan jisim atom yang diukur dengan alat poligraf dan ketot elektron mendapati bergerak dengan prinsip hukum ke kanan.
Matahari dan bulan bergerak mengilingi bumi mengarah ke kanan.

Atom yang dianggap sebagai satu sistem suria yang kecil nukleusnya terdiri dari neutron, proton dan elektron beredar atau melakukan pergerakan mengikut hukum ke kanan seperti planet beredar ke akan mengelilingi bumi atau tubuh kita (prinsip hukum alam sebenarnya menggambarkan seluruh tubuh manusia).

Putaran puting beliung dan juga putaran air dan juga amat laju ke kanan.

Pergerakan radar dan inframerah dapat mengesan pergerakan tenaga yang laju arah ke kanan seperti angin puting beliung dan apa saja pergerakan yang pantas.

Pergerakan ke kanan atau melakukan pusingan ke kanan mengimbangi sistem otak dan tulang belakang.


Medan magnet menghasilkan medan elektromagnetik yang menggerakkan janakuasa sawat seperti keretapi laju bergerak menggunakan kuasa medan magnet hukum ke kanan.

Penerimaan pantulan radar adalah pembalikan gelombang yang dihantar dari arah kanan.

Bom atom yang terhasil dalam geseran atau gerakan ke kanan jika terjadi selisih yang tidak dikehendaki iaitu pergerakan ke kiri dan akhirnya menghasilkan letupan atau pergerakan tenaga di luar kawalan.

Imej DNA yang ditunjukkan di dalam warna jelas menunjukkan ia adalah konsep tenaga yang pasti mengikut hukum ke kanan.

Prinsip lawan jam atau ke kanan sebenarnya adalah pergerakan semulajadi seperti pegerakan darah dari jantung yang terletak di kiri yang akan menggerakkan aliran darah ke kanan dan balik semula ke kiri.

Pemain cakera padat yang menggunakan konsep cahaya dan warna sehingga terhasilnya bunyi juga bergerak ke kanan.

0 bisik bicara untuk @NjaNG: