Wednesday, July 15, 2009

Indahnya Cinta...

Biasan cinta ibarat pisau bermata dua. Ia boleh mendatangkan keindahan dan pada masa yang sama jua, ia boleh mendatangkan padah dalam kehidupan. Cinta sejati sememangnya membawa kedamaian dan ketenangan bagi kehidupan si teruna dan dara yang menginginkan kehidupan bahagia selepas diijab kabulkan. Cinta sejati akan senantiasa sejahtera selagi difahami dan diamalkan mengikut aturan yang betul. Tanpa cinta, umat manusia pastinya hidup dalam kegersangan dan kehampaan. Sebaliknya, apabila cinta disalah-ertikan pasti membawa malapetaka bagi hidup manusia.

Islam datang sebagai agama yang syumul turut mendefinasikan cinta dengan sedemikian indah untuk dipraktikkan dalam setiap aspek kehidupan. Malah difahamkan bahawa seseorang yang kalis pada cinta tidak akan memasuki syurga. Ini kerana, munculnya perbalahan dan perselisihan adalah disebabkan kegersangan cinta dalam diri seseorang itu.

Apakah makna cinta yang sebenar dalam Islam? Sejauh manakah kebenaran cinta dapat menenteramkan jiwa umat manusia hingga membawa mereka masuk ke dalam syurga? Apakah batasan-batasan cinta dalam Islam? Inilah perbahasan yang dikupas dengan terperinci oleh Dr. 'Aidh Abdullah Al-Qarni, pengarang BEST SELLER "LA TAHZAN" dalam bukunya "INDAHNYA CINTA"...

"Moga kalian dapat memilikinya dan selamat membaca..agar kalian mendapat manfaatnya"

0 bisik bicara untuk @NjaNG: