Aku Merindukan...



Aku merindukan suatu hari...
Di mana berpagi-pagi masjid-masjid dipenuhi kaum muslimin...
Mereka berusaha pergi melangkah ke rumah Allah S.W.T. dengan penuh sukacita...
Menanti azan Subuh dilaungkan dengan penuh kerinduan...
Di belakang muazzin mereka menjawab lantunan azan berkumandang...
Dengan penuh penghayatan...

Aku merindukan datangnya suatu hari...
Saat seorang muslim begitu sekali penyesalannya...
Akibat tertinggal solat Subuh berjemaah...
Bagaikan dia kehilangan suatu yang benar-benar berharga...
Yang lebih mahal dari dunia dan seisinya...

Aku merindukan suatu hari...
Saat didapati agama Allah adalah agama bagi seluruh penduduk bumi...
Kegelapan bertukar menjadi sirna...
Berganti cahaya keadilan dan kebenaran...

Aku merindui semua itu...
Aku meyakini kenyataannya yang aku alami hari ini...
Sebelumnya adalah mimpi-mimpi kelmarin...
Apa yang aku cita-citakan hari ini...
Akan terwujud pada esok harinya...
Dengan izin Allah segalanya akan terlaksana...

Aku merindukan suatu hari...
Saat melihat semua harapan menjadi kenyataan...
Yang akan kulihat dengan mata kepalaku sendiri..

0 bisik bicara untuk Mohd Daharudin Haji Daud: