Cinta Adam dan Hawa


Setitis tinta, seuntai kata daripada anjang buat semua sahabat yang dikasihi Allah Subhanahu Wa Ta'ala sekalian.. selautan rasa penuh kesyukuran anjang panjatkan di atas limpahan kurniaan-Nya..

Satu lagi santapan buat pembaca tegar jika ingin memiliki sebuah buku indah lakaran bahasanya iaitu : "CINTA ADAM DAN HAWA" yang merupakan himpunan beberapa kisah cinta yang telah diadaptasi dari Al-Qur'an Al-Karim. Bermula dengan kisah Ashabul Kahfi, Nabi Musa, Adam a.s. dan Hawa, Yusuf dan Zulaikha dan banyak lagi.. Di mana ia memaparkan kesungguhan, pengorbanan, kasih sayang dan penyesalan untuk kita mengambil iktibar dari cerita yang dipersembahkan. Penuh dengan pengajaran, tauladan dan pedoman yang boleh diambil dan dihayati untuk diamalkan dalam kehidupan seharian.

Didatangkan dalam bentuk cerita dan sajak menjadikan buku ini amat menarik, ringkas dan padat untuk dijadikan bahan bacaan dan rujukan seisi keluarga terutama pelajar sekolah dan remaja.

Buku ini telah ditulis dan dikarang oleh Puan Normala binti Kari merupakan seorang guru pendidikan Islam sejak 1998 hingga sekarang di Sekolah Kebangsaan LimPoon (1) Batu Pahat, Johor. Berasal dari Setiu, Terengganu. Beliau mendapat pendidikan di Sekolah Menengah Agama Atas Sultan Zainal Abidin (tingkatan 6) sebelum melanjutkan pelajaran ke peringkat Diploma dalam Pengajian Islam di Maktab Perguruan Kinta, Ipoh, Perak (1995-1997).

Selain bertugas sebagai guru, beliau aktif dalam pelbagai pertandingan termasuk pertandingan mencipta slogan, tilawah Al-Qur'an, berzanji, hafazan dan juga terlibat secara langsung dalam melatih dan menyediakan teks kisah-kisah dari al-Qur'an dan sajak. Sering muncul sebagai johan dalam kategori yang disertai sama ada di peringkat daerah dan negeri. Bermula dari tahun 1998 hingga 2009. Sekolah Kebangsaan LimPoon (1) telah mencipa rekod apabila tidak pernah tewas dalam setiap pertandingan bercerita (kisah nabi) dari Al-Qur'an di peringkat zon bagi kategori lelaki dan perempuan. Buku ini ialah hasil tulisan beliau yang terawal.

0 bisik bicara untuk Mohd Daharudin Haji Daud: